Moja lista blogów

niedziela, 30 września 2018

"W pułapce" - Magda Stachula

Zachwycony niesamowitą "Idealną" Stachuli zdecydowałem się na kolejną książkę jej autorstwa. Z Fitzka nie zrezygnowałem, po prostu chciałem sobie zrobić małą przerwę od jego książek, bo przeczytałem już cztery. Ale na półce leżą jeszcze dwie kolejne: "Pasażer 23" i "Lot 7A", po które niebawem sięgnę.


"W pułapce" od początku trzyma nas w niepewności. Poznajemy Klarę, która rano budzi się na klatce schodowej i nie wie co się z nią działo. Kilka chwil później orientuje się, że od imprezy, w której uczestniczyła w sobotę, minęły dwa dni. Kobieta stara się odkryć, co stało się w tym czasie. Razem ze swoją przyjaciółką odkrywają, że rok wcześniej identyczna sytuacja przytrafiła się innej kobiecie - Lisie, mieszkance Berlina. Mimo przeciwności losu kobiety starają się odkryć prawdę.

Książka w pewnym stopniu przypominała mi "Lokatorkę" JP Delaney. Podobnie jak tam akcja rozgrywa się z perspektywy dwóch bohaterek: Klary i Lisy. Mimo, że poruszany tu wątek jest bardzo ciekawy i intrygujący, to jednak całość nie trzymała mnie w takim napięciu, jak poprzednia książka Stachuli. Mimo to na pewno wkrótce sięgnę po kolejną książkę tej autorki, pod tytułem "Trzecia".

Ocena: 7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz